Monday, January 9, 2012

Penenang hati..

سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم





Anas r.a telah melaporkan, Rasulullah s.a.w telah bersabda ketika Allah mencipta Nabi Adam, Adam telah ditinggalkan bersendirian.  Lalu iblis telah mengambil kesempatan dan menjelajah masuk ke dalam seluruh badan nabi Adam ( melalui salur darahnya). Apabila syaitan berhenti pada satu organ (bahagian tengah badan) iaitu hati dan mendapati organ tersebut merupakan bahagian yang paling penting dan mudah dipengaruhi syaitan. (RIWAYAT AHMAD)








***


Diakui hati aku memang mudah sangat terpengaruh dan berbolak balik dalam sekelip mata.  Kadang-kadang aku pun tak tau ape yang hati aku nak.  Jalan terbaik ialah berdoa dan minta yang terbaik.  Kadang-kadang apa yang kita mahu bukanlah yang terbaik untuk kita. Allah maha mengetahui segalanya.


Mood : stress


Stress sebab tunggu keputusan posting. Padahal sebelum ni aku dah tetapkan hati tak kesah pon dapat mana2.  Pasti tu yang terbaik buat kita walaupun pada asalnya kita tak nampak pun dimana hikmahnya.  Tapi bila orang dah mula bercakap2, hati mula tak tenang. Tapi aku tetap tak tau apa yang hati aku nak.  So, aku hanya berserah dan harapkan yang terbaik untuk aku. 




La Tahzan.. Jangan bersedih sesungguhnya Allah bersama kita.













Love-peace-empathy


No comments: