Friday, January 27, 2012

Fitrah wanita

سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم







Seperti yang aku pernah tulis dalam entry aku yang lepas..  Perempuan ni sifatnya sangat mudah perasan. Kadang-kadang orang tak tengok dia pun dia kata orang tengok dia. Pastu mula la perasan kata orang tu syok kat dia sedangkan kalau betul pun orang tu tengok dia mungkin dia tengok kita macam muka sedara dia, kawan dia.. Tu je.  *Positive thinking. 


Tapi aku sikit pun tak salah kan wanita dalam hal ni. Dah memang camtu fitrahnya. Nak buat camna. Cuma cara menzahirkan sifat perasan mungkin berbeza. Ada tu dan2 tu juga dia cakap kat semua orang yang laki tu asyik usha dia je.  Ada yang low profile, just terdetik dalam hati je. Ada juga yang bgtahu kawan sebelah2 je..


Tapi dalam hal hati dan perasaan ni memang la payah sangat. Sebab kita ingat orang tu ada hati kat kita so kita tunggu je dia propose. Last2 sampai nak jadi andalusia, batang hidung laki tu pun tak nampak.   So, dalam hal macam ni salah sorang haruslah memulakan langkah dulu. Kalau jawapan negatif, babai jela kat laki tu. Macam la tak de orang lain nak kat wanita tu kan. 


Lelaki pun tak salah dalam hal ni. Yela memang sifat lelaki suka mengusik. So otomatik perempuan akan perasan. Hahaha! Kadang-kadang laki tu hanya nak jadi teman tapi mesra je. Ahh tak kesah la ape pun yang penting kesahihan perasaan masing2. Bukan ape, bila perempuan tu bajet laki tu memang tak de hati kat die, so die akan pusing hati die untuk orang lain.  Tup2 laki tu terus terang cakap die suke kat perempuan tu tapi malang nye perempuan tu dah ada orang lain. Takkan nak putus ? senang2 je main kan hati orang. Tak baik tau..



****

Hari ni aku da selesaikan satu kes.  Eh selesai ke? hurmm kira selesai la tu. Tu je yang mampu aku buat. Ceit bajet macam terer giler je boleh selesai kan kes orang. Padahal perosak lagi ada.   



Starting je dah macam hampeh



Ok fine. Beliau dah boleh agak pasal apa aku mesej menunjukkan beliau tau tujuan aku mesej beliau. =)




Perbualan di teruskan.....


dan jawapannya































Pinggan tak retak,
Nasi tak dingin,
Orang taknak,
Kita pun tak ingin.




dan satu lagi...
Kalau dah jodoh tak kemana,
kalau tak de jodoh tak kemana-mana.







Psstt : Makcik, jangan mara aku ea...







love-peace-empathy




No comments: