Monday, January 16, 2012

officially, i'm a teacher

سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم



Eh yeke dah rasmi  sebab surat tawaran dari SPP belum di keluarkan lagi.. Kira jawatan aku sekarang ialah GSST (Guru sandaran siswazah terlatih).  Tapi kira bermula tarikh hari ni aku bukan lagi guru pelatih tapi guru terlatih.  Tak sangka dah tamat zaman belajar.  Kejap je 5 tahun setengah. Oh tak caya lagi..


Tadi lapor diri kat PPD muar. Rase macam loser giler...  Baru sedar selama ni aku banyak bergantung pada kawan. Kalau dulu kat IPG ada tugasan, member boleh ingatkan.  Agak2 lost masa taklimat boleh tanya member. Tapi tadi rasa macam oh ape kah yang dia nak ni? nak tanya orang dah segan *sigh. Sebab aku seorang yang sangat berat mulut..


Perasaan yang sangat berbaur2. 1st day dah dapat tugasan.  Kalau dulu ada kawan boleh share2 tapi sekarang macam haruslah berdiri atas kaki sendiri. Oh Allah...  Rasa keyakinan diri jatuh ke tahap zero. gedebak gedebuk.   Bila masuk prasekolah tadi blurrr gile. Eh ape kena buat eh. Tolongggg!!!



Lepas ni dah tak boleh nak malas2. Kena bangun awal. Dulu kat maktab kelas start pukul 8.  Golek2 mandi 7.30.. Tapi sekarang sekolah start 7.15.  Rasa agak janggal duk rumah sebab biasanya rumah tempat rehat n hilangkan tekanan. Masa kat maktab dulu, nak balik rumah sebab stress kat maktab, tapi sekarang dah lain.  Segalanya berubah.  Oleh itu, diri pun harus berubah. HARUS!


Aku harap aku boleh adapt semua situasi yang menakutkan ni secepat mungkin.  Harini baru 1st day tapi rasa penat gile padahal belum mengajar lagi. Takutnya... Tak suka camni....  Harap esok dan hari2 seterusnya lebih baik daripada harini.  InsyaAllah..  Kita mesti sentiasa bersyukur sebab ada kawan kita menghadapi situasi yang lebih mencabar..  Syukur Ya Allah..









Notakaki : Syukur bukan hanya disebut di mulut tetapi diikuti oleh perbuatan. =)


















love-peace-empathy

No comments: