Tuesday, January 10, 2012

Berakhirnya sebuah penantian..

سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم




Alhamdulillah..
Akhirnya keputusan posting keluar jugak.. Alhamdulillah aku dapat JOHOR.   Bersyukur dengan rahmatMu ini.. Amin..  Sepuluh orang dari budak kelas aku dapat Sabah.  Ada yang sedih, ada jugak yang suka, ada juga yang tak kesah.  Kalau aku, aku pun tak tau aku kategori yang mana sebab sekarang aku bukan berada di tempat diorang.  Apa2 pun tahniah la korang.  Best ape dok sabah, boleh kumpul duit banyak2. Hehe.. Ambillah yang positif untuk tenangkan hati.  Allah adalah sebaik-baik perancang. 

Walaupun aku dah dapat Johor, tapi hati aku tak lah tenang mana.  Keliru sebab aku boleh buat pilihan. Tulah manusia bila dah ada pilihan, pon tak bersyukur.  Tapi memang ye pun. Aku tak suka pada pilihan sebab bila ada pilihan bermakna ada keputusan. Membuat keputusan adalah sesuatu yang paling aku tak suka sebab hati aku tak tetap dan tak nekad. Arrghhh!!

Walau ape pun aku tetap bersyukur dengan rezki Allah.. Malam ni dah boleh tidur dan mimpi sekolah pulak. Huh dah nak habis cuti rupeenya.. Dapat menganggur sebulan lebih je kot. Haha tak bersyukur langsung!



Update : Tak sampai satu hari tiba2 web kpm tu macam kena godam.  Result penempatan bertukar 180darjah. huhuhu. Time tu gelabah tak ingat dunia.  Baru la tau erti bersyukur sebenar-benarnye bila dapat Johor.  Elok2 10 orang kat Sabah dah jadi 4 orang je. 3 orang ke Sarawak, 2 ke Pahang & sorang ke Kelantan. Bertambah sedih lagi orang yang tdapat semenanjung, tiba tertukar ke sarawak. Kesian my rumate. Dah la baru kawen. Tengah pregnant lagi. Sabarlah, ujian dari Allah. My rumet sentiase kuat.









Love-peace-empathy

2 comments:

imHepPie said...

ehemmm..tahniah cekgu....best ke dok sabah??abes nape cekgu nanges nak recheck blk ahahahaha...

weh kene edit da sabah 4 org je hehe

pencintabumi said...

nges tu gimik je.hahaha!!

wokeh!! dah update!