Saturday, December 17, 2011

5 tahun 5 bulan

سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم 




5 Tahun 5 Bulan..
Ya, tulisan ni tiada kena mengena dengan buku ini..

                                                         

Sekadar cetusan rasa sebab dah pukul 3 pagi tapi mata segar bugar macam pukul 8 malam.  Oleh itu, daripada membuang masa menghadap muka buku yang takde apa2 tu baik lah menulis disini untuk membuang masa lapang. huhuhuuu~~

Oh ya! 5 tahun 5 bulan. Ya selama itu aku berada di bumi Afzan. Bumi afzan terletak di Kuala Lipis Pahang. 5 tahun lepas atau detailnya 24 Julai 2006 aku mendaftarkan diri sebarai seorang bakal guru pelatih. Rasa 5 tahun setengah tu sangat lama. Pernah terfikir sama ada aku akan berjaya sampai ke puncak atau hanya setengah jalan? Alhamdulillah akhirnya berakhir juga 5 tahun 5 bulan aku.   5 tahun 5 bulan, hanya perlu tambah 5 bulan lagi untuk jadi seorang doktor. Kira profesion guru ni hampir selevel dengan doktor juga ye tak??

Sepanjang 5 tahun setengah ni jugak aku tergolek terlentang, bergelak ketawa bersama 17 orang lagi rakan seperjuangan.  Sepanjang 5 tahun ni tak terungkap kenangan yang telah di cipta. (wah2 mood jiwa2). Pastinya akan sangat2 merindui mereka. 



***


Sepanjang 5 tahun 5 bulan ni juga, dah hafal bak kata orang naik muak *ops* dengan perangai masing2. hehehe! Sampai kadang tu kalau kawan tu tipu pun tau tapi layankan je. Kang ada yang kecik hati. tehee (^_^).


Dengan kawan2 yang sekepala. Selalu nak ajak meronggeng. Time takde fulus pun ada hati nak berjoli gak. Kan kategori tak sedar diri tu. hehe. 

BIG Sg. Mas 2008

BIG 2009 

 BIG Brinchang 2009

Camping 2009



Genting 2009

 Jamuan gerko 2009

Jamuan Kelas 2009

Sukaneka 2010


***


Setelah 5 tahun setengah akhirnya.....  Inilah yang kami dapat dari mereka semua.  Mempersembahkan class reward 2006 - 2011!!!

Inul : Miss keep quiet
Aiza : Miss Workaholic
Ana : Miss Pocoyo
Meya : Miss Innesen
Mai : Miss Whatever
Mimi : Miss Crazy
Dynah : Miss Angry Bird
Dayah : Miss Pot pet pot pet
Dibah : Miss Lady like
Hani : Miss Ewww
Yahere : Miss Savvy
Yana : Miss Tacink
Zura : Miss Mommy
Aje : Miss sweety
Klong: Miss Friendly
Huda : Miss Sleeping Beauty
Iin : Miss Einstein
Nad : Miss Vougee de Vass


Sayang korang ketat2. Saranghae!

Now, tengah tunggu surat posting datang bergolek2 depan mata. eheh! Tapi aku sendiri tak tahu apa yang hati aku nak. Aku juga tak tahu nak harap dapat sekolah mana. Sama ada area Johor atau tempat lain. Tapi aku percaya rezeki Allah tu ada kat mana-mana je. So, di mana aku di postingkan tu ada la hikmah disebalik semua kejadian tu.  Allah adalah sebaik2 perancang.


Ya Allah permudahkan segalanya....








love-peace-empathy

No comments: