Tuesday, July 5, 2011

Cemburu gaji cikgu????

Assalamualaikum...

Cemburu? Kenapa mesti cempuru dengan apa yang ada pada orang lain tapi tak bersyukur dengan apa yang kita ada. why? why? tu la fitrah manusia. Ada yang langsung tak boleh tengok orang lebih dari kita. Baru2 ni ade  blogger post "CEMBURU GAJI CIKGU". Apa kejadahnya nak cemburu gaji orang lain?

Kita kalau takda kat tempat tu, kita jangan dok cakap la pasal benda yang kita tak tau. Dulu aku camtu gak.tapi sekarang dah matang sikit. Sikit jela pun. Kalau takde kat situasi tu. Jangan dok cakap la kerja cikgu senang. Tak mengajar pun masuk kelas suruh wat murid kerja sendiri.

Kalau ada pun cikgu sedemikian, tu individu.  Bukan salah profession cikgu ni. Macam juga kerja2 lain. Kalau sorang terima rasuah takkan nak ckp satu profesion tu terima rasuah. Ape cer ni.. Tapi banyak2 profesion, profesion cikgu ni la yang terhindar dari rasuah. Takkan la ada parents yang sogok duit kat cikgu untuk bagi markah tinggi kat anak diorang kot?

So moralnya memang la aku backup profesion cikgu ni. nak buat macamana aku pon cikgu. Kalau bukan cikgu sapa lagi nak backup?

fuhhhh!!! lega~~~

5 comments:

Kapten Atok said...

cemburu dengan gaji sendiri boleh?

pencintabumi said...

macam bagus gak idea tu..

Muhammad Azli Bin Mohamad said...

nk backup jugak la..huhu..

imHepPie said...

haha roxx laaa...igt cikgu ni mewah sgt ke...bengang tol

pencintabumi said...

Azli : anda ckgu? yeah patut backup

imheppie :tau xpe. cian kte kan?