Thursday, May 5, 2011

Tamatlah kisah seorang guru praktikal...


Pejam celik pejam celik, jangan pejam tak celik2 sudah dah 3 bulan berlalu. Ini bermakna praktikum untuk fasa 3 pun dah berlalu. Kejapnya masa berlalu. Ni adalah salah satu tanda dunia da nak sampi penghujungnya..


Fasa I dan II praktikum memang menyesakkan dada. Banyak perkara yang perlu dikorbankan. Masa, tenaga, duit, tidur dan macam2 la. Terbayang2 lagi macamana aku down gila masa fasa I dulu. DOWN gila OK. Tu yang sangat tak sabar2 nak menghabiskan fasa III. Rasa sangat lama 3 bulan. Tapi fasa III ni tak tau nape tiba2 dah takde perasaan. Dah rilek. Sampai tidur kul 9 malam. Melampau tuhh...

Punca rilek melampau?? Sebab dapat lect sempoi. Tapi sempoi sangat pun susah sampai aku pon xde perasaan untuk di observe. hurmm... Cikgu, sekolah semua ok. Tapi yang tak ok ialah my lovely anak2 murid. Nasib baik fasa III bukan fasa I. Kalau fasa I aku berhenti kot jadi cikgu. Memang budak2 ni menjatuhkan motivasi instrinsik aku nak jadi cikgu lah. huhu~~

***

Sekarang aku da masuk alam student balik. Rutin  harianku seperti sebelum 3 bulan. Rutin yang sama. Kelas-solat-tidur-solat-makan-tengok cerita/baca novel *masuk jugak ke? –tidur-kelas. Pusing2 tu jela. Rindu pulak kat budak2. Memang la diorang nakal. Tapi diorang tak pernah simpan dendam kalau aku marah, pukul, cubit, tampar *pernah sekali je ok diorang. Budak2 memang tak pernah simpan dalam hati. Kalau sekolah menengah mesti kereta aku habis kena pecah cermin & calar balar kan? Masalahnya aku kereta pon xde. Hehehe..

3 bulan ingat sekejap ke. Macam2 da berlaku. Biarlah kenangan itu terlakar di sini. Huh ayat xboleh lagi jiwang ke?

Murid yang paling mencabar kewibawaan aku. Takpe ke ek buh gambar dia kat sini??



Si cilik
Mural terpanjang yang pernah aku hasilkan. Fuhhh! tak sangka.




Aku pun tak sangka yang aku boleh buat semua ni. Kalau da terpaksa apa pun boleh. Malaysia boleh!!

Ni part paling tacing. Masa fasa I & II dulu tak pernah dapat banyak camni. Huhu tacing2. Sape tak suka hadiah...

Selamat tinggal alam praktikum. Jumpa lagi bulan 8 nanti. Hugs n kisses!

7 comments:

Aimi dan Pakcik Hashim said...

tu yg ptgnya praktikum. dia ajar kita benda yg kita tak tau

lepas ni jd cikgu dah tak terkejut dah eh

Aimi dan Pakcik Hashim said...

tu yg ptgnya praktikum. dia ajar kita benda yg kita tak tau

lepas ni jd cikgu dah tak terkejut dah eh

Aimi dan Pakcik Hashim said...

tu yg ptgnya praktikum. dia ajar kita benda yg kita tak tau

lepas ni jd cikgu dah tak terkejut dah eh

imHepPie said...

xoxoxoxo....

apa kata entry ni kita buat kontest mari cari kesalahan tersembunyi dlm gambo...haha

pencintabumi said...

AdPH : esaitednye smpi 3 kali komen. keh2~~
harap2 cmtuh la.. jgn da jd cg nt pn tkezut lg suda~~

iH : jgn cr slh je. ce puji sket luksn ak tuh.. 0.o'

Muhammad Azli Bin Mohamad said...

selamat hari raya..

pencintabumi said...

azli : selamat hari raye qurban =)